• How to Build a Brand || Coca-Cola vs Pepsi Cold war || "Branding Nama" Podcast Season 1

  • Written by: Mehedi Hassan Rifat
  • Podcast
How to Build a Brand || Coca-Cola vs Pepsi Cold war || "Branding Nama" Podcast Season 1 cover art

How to Build a Brand || Coca-Cola vs Pepsi Cold war || "Branding Nama" Podcast Season 1

Written by: Mehedi Hassan Rifat
  • Summary

  • কোকা-কোলা এবং পেপসি— শুধুই কোমল পানীয়? নাকি আরো বেশি কিছু? একজন মানুষ যখন জেনে শুনে কোক পান করছেন, তখন কি তিনি কেবল কোমল পানীয়টুকুই পান করছেন? নাকি তার মনে-মগজে, অনুভূতি এবং অভিজ্ঞতায় আষ্টেপৃষ্ঠে জড়িয়ে যাচ্ছে কোকা-কোলা নামক ব্র্যান্ড । কোথায় আছে ব্র্যান্ডের মাহাত্ম্য ? আমাদের M1 Podcast এর "ব্র‍্যান্ডিং নামা" সিরিজের প্রথম পর্বে কথা বলবো ব্র‍্যান্ড কি? কিভাবে একটি ব্র‍্যান্ড মানুষের মাথায় গেঁথে যায় সে বিষয়ে...
    Mehedi Hassan Rifat
    Show More Show Less
Episodes
  • Xiaomi's Marketing & Advertising Case Study
    Jul 24 2022

    Xiaomi Corporation commonly known as Xiaomi and registered in Asia as Xiaomi Inc. is a Chinese designer and manufacturer of consumer electronics and related software, home appliances, and household items. Behind Samsung, it is the second largest manufacturer of smartphones in the world, most of which run the MIUI operating system. The company is ranked 338th and is the youngest company on the Fortune Global 500.

    Xiaomi released its first smartphone; by 2014, it had the largest market share of smartphones sold in China. Initially, the company only sold its products online; however, it later opened brick-and-mortar stores. By 2015, it was developing a wide range of consumer electronics. In 2020, the company sold 146.3 million smartphones and its MIUI operating system has over 500 million monthly active users. In the second quarter of 2021, Xiaomi surpassed Apple Inc. to become the second-largest seller of smartphones worldwide, with a 17% market share, according to Canalys. It also is a major manufacturer of appliances including televisions, flashlights, uncrewed aerial vehicles, and air purifiers using its Internet of Things and Xiaomi Smart Home product ecosystems.

    So, I will discuss about Xiaomi's Marketing & Advertising Case study. let's enjoy



    --- Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/mehedi-hassan-rifat/message
    Show More Show Less
    17 mins
  • How to Build a Brand || Coca-Cola vs Pepsi Cold war || "Branding Nama" Podcast Season 1 by Mehedi Hassan Rifat
    Jul 13 2022

    কোকা-কোলা এবং পেপসি— শুধুই কোমল পানীয়? নাকি আরো বেশি কিছু? একজন মানুষ যখন জেনে শুনে কোক পান করছেন, তখন কি তিনি কেবল কোমল পানীয়টুকুই পান করছেন? নাকি তার মনে-মগজে, অনুভূতি এবং অভিজ্ঞতায় আষ্টেপৃষ্ঠে জড়িয়ে যাচ্ছে কোকা-কোলা নামক ব্র্যান্ড । কোথায় আছে ব্র্যান্ডের মাহাত্ম্য ? আমাদের M1 Podcast এর "ব্র‍্যান্ডিং নামা" সিরিজের প্রথম পর্বে কথা বলবো ব্র‍্যান্ড কি? কিভাবে একটি ব্র‍্যান্ড মানুষের মাথায় গেঁথে যায় সে বিষয়ে...


    You can Follow my Socials-

    ✔ Facebook Profile: Mehedi Hassan Rifat

    https://www.facebook.com/mehedi.hassan.8910/


    ✔ Facebook Page: Mr. Thinker

    https://www.facebook.com/scienceteinz


    ✔ Facebook Group: Storytellers" Arena

    https://www.facebook.com/groups/storrytellersarena


    ✔ LinkedIn: Mehedi Hassan Rifat

    https://www.linkedin.com/in/mehedihassanrifat/


    ✔ Instagram: Mehedi Hassan Rifat

    https://www.instagram.com/_mehedi_hassan_rifat/


    ✔ Twitter: Mehedi Hassan Rifat

    https://twitter.com/mehedi_hassan_5


    ✔ Any query: 01521219642 (WhatsApp)



    --- Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/mehedi-hassan-rifat/message
    Show More Show Less
    12 mins

What listeners say about How to Build a Brand || Coca-Cola vs Pepsi Cold war || "Branding Nama" Podcast Season 1

Average Customer Ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.